Ενάντια στον «Καλλικράτη» της εκπαίδευσης και της τοπικής αυτοδιοίκησης


Να παλέψουμε για ένα σχολείο που θα μαθαίνει στα παιδιά μας

πώς να αλλάζουν τον κόσμο κι όχι πώς να τον υπομένουν,
πώς να ονειρεύονται και να διεκδικούν το μέλλον κι όχι πώς να παραιτούνται από αυτό!

Σε συνέχεια του κοινωνικού πολέμου που έχει κηρύξει η συγκυβέρνηση  ΠΑΣΟΚ- Ευρωπαϊκής Ένωσης - ΔΝΤ, με τις εξαγγελίες της υπουργού απαιδευσίας και δια βίου ημιμάθειας κι εκμετάλλευσης Διαμαντοπούλου, προωθούνται ιστορικών διαστάσεων, αντιδραστικές τομές στην εκπαίδευση. Κατεδαφίζεται ό,τι απόμεινε από το δημόσιο δωρεάν σχολείο (από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Δημοτικό και το Λύκειο) και προσαρμόζεται στη νέα εποχή του Μνημονίου, της κυριαρχίας της επιχειρηματικότητας και του κέρδους, της υποταγής στην αγορά και της ακόμα πιο βαθιάς αστικής ταξικής επιλογής.
  Με την ασφυκτική λιτότητα που επιβάλλει το μνημόνιο όχι μόνο να εξαντλεί οικονομικά τους εκπαιδευτικούς, αλλά και να οδηγεί σε συρρίκνωση τις κοινωνικές υπηρεσίες και την εκπαίδευση. Τα κενά, τα υπεράριθμα τμήματα και τα λιγότερα σχολεία είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Με τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις να γίνονται πραγματικότητα για όλο και περισσότερους εργαζόμενους στα σχολεία.
   Με τα σχέδια για την υπαγωγή και της εκπαίδευσης σε γιγαντωμένες «αυτοδιοικητικές» ενότητες ( οι νέοι δήμοι και περιφέρειες του «Καλλικράτη») με ελάχιστους δημόσιους πόρους που θα οδηγήσει, μέσα από τους μηχανισμούς της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της σύνδεσης της με την αγορά, στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και το μοίρασμα της χρηματοδότησης με βάση μετρήσιμους δείκτες παραγωγικότητας και όχι με τις ανάγκες των μαθητών. Με την έσχατη απαξίωση, οικονομικά, εργασιακά και ηθικά του δάσκαλου και του καθηγητή, μέσα από την αξιολόγηση από την οποία θα εξαρτάται μέχρι και ο μισθός του.
  Με το νηπιαγωγείο να κλείνει την πόρτα του στα προνήπια και να στοιβάζει τα νήπια σε τμήματα των 25 (και πάνω) παιδιών. Με τη μετατροπή του δημοτικού σχολείου -με το μοντέλο των 800 «νέων αναμορφωμένων» σχολείων- σε εξοντωτικό κάτεργο για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, στο οποίο κυριαρχεί η κατακερματισμένη γνώση, η ατέλειωτη πληροφορία, η δεξιότητα κι ο καταιγιστικός ρυθμός διδασκαλίας .
Με το σχέδιο για ένα λύκειο αποσπασματικών γνώσεων (με στοιχειώδη βασικά μαθήματα και τα υπόλοιπα επιλογές), ένα σχολείο επιλεκτικής ημιμάθειας το οποίο στόχο θα έχει τη δημιουργία ευέλικτου εργατικού δυναμικού που θα έχει όλο και λιγότερα εφόδια για να κρίνει και να αλλάξει τον κόσμο που ζει, αλλά θα μπορεί πιο εύκολα να προσαρμοστεί στις ανάγκες της καπιταλιστικής παραγωγής. Με την επαναφορά των χρεοκοπημένων, πολλαπλών μάλιστα, δεσμών στο Λύκειο και ένα σύστημα  εισαγωγής στα ΑΕΙ πλήρους και διαρκούς εξουθένωσης της νέας γενιάς.
Με πανεπιστήμια που αντί για πρυτάνεις θα έχουν μάνατζερ. Που ελάχιστη σχέση θα έχουν με χώρους ιδεών και διαλόγου ανοιχτούς στην κοινωνία και τη νεολαία. Που η χρηματοδότησή τους θα εξαρτάται από την αξιολόγησή τους με βάση το κατά πόσο ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς. Αυτά τα πανεπιστήμια ουσιαστικά δε θα δίνουν πτυχία, αλλά ρευστοποιημένα σύνολα μαθημάτων, με σίγουρη προοπτική για τους απόφοιτους την ανεργία.
Να ανατρέψουμε τα σχέδια τους ! Μπορούμε! Αυτό έδειξε ο αγώνας ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16!
Χρειαζόμαστε ένα μαχητικό ανατρεπτικό κίνημα της εκπαίδευσης, που θα συναντηθεί με το εργατικό κίνημα και θα απαιτήσει τη συνολική ανατροπή του μνημονίου και της πολιτικής της κυβέρνησης -ΕΕ -ΔΝΤ. Να γυρίσουμε τις πλάτες στο διάλογο μαϊμού του ΥΠΕΠΘ, στον κυβερνητικό συνδικαλισμό, τις συνδικαλιστικές γραφειοκρατίες της ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, όλους αυτούς τους πρόθυμους  συνομιλητές – λαγούς της κυβέρνησης! Που να παλέψει για ελεύθερη πρόσβαση όλης της νεολαίας στην εκπαίδευση! Για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία! Για ενιαίο δημόσιο υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο και Δημόσιο Πανεπιστήμιο, με ισχυρά γνωστικά αντικείμενα  και πτυχία που να κατοχυρώνουν την εργασία!. Για έκτακτα μέτρα ενάντια στον αναλφαβητισμό! Για κοινωνικά μέτρα για τους φτωχούς και ανέργους, ώστε τα παιδιά τους να μπορούν να σπουδάζουν!
Χρειαζόμαστε μια αριστερά που θα δώσει όλες τις δυνάμεις της στους αγώνες, για να δημιουργηθεί ένα μαχητικό πολιτικό κίνημα ανατροπής της κυρίαρχης πολιτικής. Που θα επιδιώκει την ενότητα στη δράση για να μπλοκαριστεί και να ανατραπεί η κοινωνική βαρβαρότητα. Που πάει κόντρα στα κυρίαρχα σχέδια της αστικής τάξης και συμβάλλει για ένα εργατικό πολιτικό κίνημα που απαιτεί την παύση πληρωμών και τη διαγραφή του ληστρικού χρέους, την έξοδο από την ΟΝΕ και το Ευρώ, την απειθαρχία στην πολιτική της ΕΕ και την αντικαπιταλιστική αποδέσμευση από αυτή. Μια αριστερά που θα συμβάλλει για να ξαναγραφούν στις εργατικές σημαίες  οι σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας, για να αποκτήσουν προωθητική δύναμη μέσα από την πάλη στο σήμερα τα οράματα για μια κοινωνία χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση, απελευθερωμένη από την καπιταλιστική βαρβαρότητα.
Για τους λόγους αυτούς όλοι εμείς, εκπαιδευτικοί από όλες της βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης, από τα κάτεργα της ιδιωτικής εκπαίδευσης και το γολγοθά της αδιοριστίας, στηρίζουμε τις εκλογικές προσπάθειες της αντικαπιταλιστικής αριστεράς και θέτουμε υποψηφιότητα στα εγχειρήματα που στηρίζει. Γιατί πιστεύουμε ότι η υπόθεση της αντικαπιταλιστικής αριστεράς αξίζει να στηριχθεί, και μπορεί να δώσει προοπτική στο λαϊκό κίνημα στη χώρα μας!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ


Περιφέρεια Ιονίου: «Αντικαπιταλιστική Αριστερά στο Ιόνιο» με την Αντωνία Λαχανιώτη
Τσιλιμπάρη Όλγα Υπ. Αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας, Βλάχος Χριστόφορος μέλος ΔΣ ΣΕΦΚ, Γιανναδάκη Σοφία Π.Ε. Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, Μαυροζούμης Σπύρος, Μποζίκης Σίμος, Μπουργουτζής Ηλίας, Φαγογένης Κώστας Π.Ε.Αδιόριστων Εκπαιδευτικών


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου